Sydney Wake Up - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy Schelvis - WaarBenJij.nu Sydney Wake Up - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy Schelvis - WaarBenJij.nu

Sydney Wake Up

Blijf op de hoogte en volg Wendy

28 Februari 2014 | Australië, Sydney

Een eerste update van mijn verblijf in Australie. Even een korte samenvatting van mijn eerste twee weken in Sydney.
Maandag 17-02-2014 arriveerde ik op het vliegveld in Sydney. Hier moest ik eerst een half uur wachten voor de paspoortcontrole. Daarna ben ik opzoek gegaan naar het meetingpoint voor mijn transfer naar het eerste hostel. Toen ik daar aankwam was de groep net weg, maar ik werd goed opgevangen en al snel zat ik in een busje opweg naar mijn hostel. Ik had niet veel kunnen slapen in het vliegtuig, misschien 4 uurtjes van de 9 uur in totaal. Ik was erg moe. Om 10:30 arriveerde ik bij mijn hostel en kon ik inchecken. Dit verliep heel soepel, alles was al geregeld ik moest alleen mijn paspoort afgeven en daarna ontving ik de sleutelkaart. Deze moest ik gebruiken mijn kamer en voor het gebruik van de lift. Mijn eerste kamer was 106, toen ik de deur opende was ik een beetje in shock, want er waren 8 bedden in de kamer en er waren zowel jongens als meiden die daar verbleven. Dit had ik niet verwacht, dus dit overviel me. Veel tijd om daar bij stil te blijven staan had ik niet, want een uur later had ik mijn eerste ontmoeting met de groep voor een tour door sydney.
Eindelijk zag ik de opera house en de harbour bridge voor het eerst in het echt. Meteen een hoop foto's gemaakt in Sydney.
's Avonds was er avondeten, in Side Bar onder de hostel. Na 11 uur 's avonds is het hier erg gezellig. Dj's, live muziek, poolcompetities, maar rond 19:00 uur kan je hier lekker en goedkoop eten, evengoed nog $10 voor een maaltijd, maar voor hier is dat goedkoop.
Dinsdag hadden we een boottocht over de harbour, we zagen de opera house en de harbour bridge vanaf het water. We hadden twee uur de tijd om vanaf het dak van de boot in het water te springen, naar het strand te zwemmen +- 10 minuten zwemmen. Ik koos ervoor om lekker aan boord te blijven om een kleurtje te krijgen. Daarna hadden we een bbq aanboord, die bestond uit bbq worstjes met brood en salade.
's Avonds zat ik er even doorheen, alles kwam op me af, ik zat in een kamer met mensen die niet in mijn groep zaten, ik moest wennen aan de gedeelde kamers/douches/keuken en ik had nog niet echt iemand gevonden waar ik echt goed mee op kon schieten. Ik wou graag even naar huis bellen, want ik had vreselijke heimwee. Skype werkte niet, mijn australische simkaart kon niet in mijn telefoon dus bellen werd ook niks. Even met mama gepraat en toen ging het beter. Wel optijd naar bed, want ik was doodmoe. De volgende dag gingen we met de groep op basecamp. Dit zat eigenlijk niet in mijn pakket, maar de keuze was simpel ik kon in Sydney blijven in m'n eentje of met de groep mee, het was de beste beslissing! Basecamp was super, de eerste dag en nacht was nog erg moeilijk, maar daarna ging het alleen maar beter. Donderdag moesten we al heel vroeg opstaan, want we gingen naar het strand om te sandboarden (een soort van surfen op het zand, maar dan zittend), daarna gingen we het strand op. We hadden 3 grote jeeps die daar geschikt voor waren. Af en toe was het doodeng en was ik bang dat we zouden gaan kantelen toen we door de duinen reden over de hellingen.
's Middags hadden we een hike. Het was niet echt een hike, meer een bergbeklimmen. Maar het uitzicht was het mooiste uitzicht tot nog toe.
Het was heel warm en de klim was erg zwaar, maar het was zeker de moeite waard. 's Avonds gingen we naar het strand om een kampvuur te maken, heel gezellig! Spelletjes gedaan, gezongen en gedanst.
Vrijdagochtend was de tocht met de boot om dolfijnen te spotten. We hadden geluk we hebben er aardig wat gezien. Foto's maken was moeilijk maar ik heb er toch een paar. Na de boottocht was er de mogelijkheid fish and chips te eten, maar ik was toen al zat van al het vette eten, dus ik koos ervoor samen met wat andere ergens anders te gaan eten. Scones gegeten! Ook niet echt gezond, maar wel super lekker. Na de lunch terug met de bus voor 3 uur. Heerlijk wat geslapen. Terug van basecamp had iedereen een kamer in Wake Up, want dat zat in hun programma. Ik had een ander programma en dus geen slaapplek, gelukkig was ik niet de enige. Ieder hotel in Sydney was volgeboekt! Het was weekend en erg druk. Groot probleem dus! Uiteindelijk bij 5 meiden met wie ik het heel goed kon vinden op de kamer verbleven, illegaal, maar wel gratis. Een overnachting in Sydney in een hostel kost gemiddeld $30. Zaterdag was er een beachtour, we gingen met de bus naar de kust van Sydney en zijn daar vanaf Coogee Beach naar Bondi Beach gewandeld. 's Avonds was de partybus. Dit zat ook niet in mijn programma dus heb ik extra bijgeboekt. Ik wou heel graag met mijn groep mee en het was heel grappig. Het was een bus met discolichten en muziek en daarmee reden we van de ene bar naar de andere. Heel ongewoon in Nederland, maar hier zie je het heel veel, dus heel leuk om een keer meegemaakt te hebben. Zondag was een relaxdag. Maandagmiddag weer terug geweest naar Coogee Beach en hier heerlijk aan het strand gelegen en 's avonds bij de Italiaan gegeten. Heel goed restaurant!
Dinsdag kwam Michelle aan in Sydney, 's ochtends eerst mijn Medicare geregeld, voor het geval er iets met me gebeurd. Michelle kende een aantal mensen die hier in Sydney verbleven, dus die wou ze graag opzoeken. Ik had dus wat vrijheid om met de mensen van mijn groep te blijven. 's Avonds met iedereen naar Side Bar en Skubar geweest.
Woensdag naar Bondi Beach geweest. Michelle had twee jongens ontmoet in Bangkok die in Australie wonen en die toevallig in hetzelfde vliegtuig zaten als zij. Zij hadden een auto, dus dat scheelde weer voor ons. Helaas is het weer sinds woensdag al erg slecht hier in Sydney, weinig zon en veel regen. 's Avonds was het plan om naar Kingscross te gaan, dit is een bekende straat in Sydney met veel barretjes en clubs. Door de regen had niemand echt zin om daar helemaal heen te lopen, dus lag ik alweer optijd in bed. Geen probleem, want elke dag ben ik eigenlijk wel bezig, dus slaap is erg belangrijk. Donderdagochtend ging ik met Michelle naar het kantoor van UltimateOz (mijn reisorganisatie van de eerste week) voor informatie voor onze reis langs de oostkust. Michelle wou graag een campervan huren, dus we hebben verschillende opties bekeken, maar ik werd er niet erg gelukkig van. Het was erg duur en het idee dat ik zelf in een campervan moest gaan rijden in Australie vond ik doodeng, geen goed idee dus. Ik moest het allemaal eerst even laten bezinken. 's middags had ik een combinatieticket gekocht met een aantal andere voor sealife, madam tussaud, skytower, sanctuary en wildlife en zijn we 's middags naar madam tussaud geweest. Michelle had ondertussen een aantal mensen gesproken over het huren van een campervan en uiteindelijk zijn we toch tot de conclusie gekomen dat het beter was om onze reis langs de oostkust te plannen met de bus en niet met een campervan. Gisteren hebben we dan eindelijk onze reis geboekt!! Het kostte ons de hele dag, maar we zijn nu super blij met onze reis. We zijn bij verschillende reisorganisties geweest opzoek naar de goedkoopste prijs voor onze reis. Dat is uiteindelijk erg goed gelukt!
We vertrekken maandag om 18:45 vanuit Sydney met de bus naar Byron Bay -> Surfers Paradise -> Brisbane -> Frasier Island -> Whitsundays -> Magnatic Island -> Cairns. Dit zal in totaal ongeveer 1 maand in beslag nemen, maar ik heb er super veel zin in!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 3856

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 23 Mei 2014

Down under

Landen bezocht: