Sydney - Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Wendy Schelvis - WaarBenJij.nu Sydney - Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Wendy Schelvis - WaarBenJij.nu

Sydney - Noosa

Blijf op de hoogte en volg Wendy

13 Maart 2014 | Australië, Noosa Heads

Ik ga nog een keer proberen om een blog te schrijven over de eerste tien dagen van mijn reis langs de oostkust. Vanmorgen had ik mijn blog af en toen crashte mijn telefoon, dus kon ik weer opnieuw beginnen.
Momenteel bevinden we ons in Noosa, maar de reis begon natuurlijk in Sydney. Maandag 3 maart om 18:45 vertrok de premier bus vanaf het busstation in Sydney naar onze eerste bestemming, Byron Bay. We hebben een ticket voor de bus aangeschafd van Sydney naar Cairns en we kunnen opstappen en uitstappen waar we willen. Het was een reis van bijna 12 uur, maar dat klonk langer dan dat het uiteindelijk was. Om 8:45 kwamen we aan op het busstation van Byron Bay. Daar werden we opgewacht met een shuttle bus door iemand van het hostel waar we drie nachten zouden verblijven. Toen we in het hostel aankwamen konden we onze kamer nog niet in, want mensen hadden de mogelijkheid om tot 10:00 uur uit te checken. Tot die tijd wachtten we in de gezamelijke ruimte, daar was wifi dus we vermaakten ons wel. Nadat we onze spullen hadden geinstalleerd en de bedden hadden opgemaakt gingen we naar het strand, Tallow Beach. Byron Bay heeft drie verschillende stranden. Het was erg rustig, er was niemand in het water en vrijwel niemand op het strand. Ondanks dat we niet eens zo heel slecht geslapen hadden in de bus, vielen we allebei in slaap op het strand voor twee uur. Niet zo slim, want daardoor was de linkerkant van nijn hoofd verbrand, auw! Na het strand een kijkje genomen in het stadje en wat boodschappen gedaan. De volgende dag hadden we een dagreis geboekt naar Nimbin, een plaatsje dat bekend staat om de hippies en de verkoop van cannabis en mirihuane cookies op de straat. Het is een klein kleurrijk dorpje. In totaal zijn we daar twee uur geweest, tussendoor werd er lunch geregeld. Helaas was dit niet zo gezond, broodje hamburger, maar ht smaakte erg goed. 's avonds wat gedronken in een restaurantje vlakbij het strand. De volgende dag had Michelle 's ochtends een surfles en had ik met Faye, een meisje uit mijn groep van de eerste week in Sydney, afgesproken om naar het strand te gaan. Tot 17:00 uur op de Main Beach gelegen en daarna klaargemaakt voor onze wandeling naar de vuurtoren. Het was een wandeling van een uur. Onderweg kwamen we langs het meest oosterlijke punt van Australie en eenmaal bij de vuurtoren aangekomen waren we precies optijd voor de zonsondergang. De dag daarna was de dag waarop we Byron Bay verlieten en verder gingen naar Surfers Paradise. Een stad aan het water met gigantische hoge gebouwen. Na aankomst wat aan het zwembad gelegen en boodschappen gedaan. 's avonds werd er vanuit het hostel een avond geregeld met gratis entree in een club en een gratis drankje. We zijn daar een uurtje gebleven en toen gingen we terug. De vokgende dag de hele dag aan het strand gelegen en tussen de middag eenwrap gegeten bij de KFC, lekker gezond weer. 's avonds was ik niet zo lekker, dus ging ik optijd naar bed. Waarschijnlijk kwam dit door de hele dag in de zon. De dag daarna voelde ik me beter en ging ik surfen. MIchelle vond het te koud, maar er was een ander meisje alleen in het water en samen met haar heb ik twee uur gesurfd. We werden steeds beter. 's avonds bij het hostel wat gedronken en spelletjes gedaan met mede backpackers. Maandagochtend eerst geskyped met mama en Richard en daarna klaargemaakt voor vertrek naar Brisbane. Hendrick, een jongen uit de groep van mijn eerste week, verbleef in hetzelfde hostel. Hij was al wat langer in Brisbane dus hij was onze gids die middag. We zijn met de gratis ferry over het water geweest, we wandelden door de tuinene en op de terugweg werd het al donker en zagen we de verlichte stad vanaf het water, heel mooi! De brug was paars verlicht, prachtig! Naast ons hostel was een bar. 's avonda daar even een drankje gedaan. Optijd naar bed, want de volgende dag ging de wekker om 6:20, want we gingen naar de Australia Zoo. We moesten eerst 20 min lopen naar het busstation en onderweg begon het te regenen. 1,5 uur met de bus een het bleef maar regenen. Bij aankomst regende het nog steeds, dus kochten we een poncho. We hebben krokodillen en tijgers gezien, we hebben kangoeroe's geknuffeld en koala's geaaid. De vogel/krokodillenshow was super! 6,5 uur door de dierentuin gelopen en toen hadden we eindelijk alles gezien. Het was een duur dagje, maar het was het waard. Terug in Brisbane geen zin om terug te lopen naar het hostel, maar we hadden geen andere keus. 's avonds lagen we om 21:30 in bed, uitgeput!
De volgende dag om 10:00 uur uitgecheckt en toen gewacht tot de shuttle bus ons naar het busstation bracht om 13:00 uur. In de tussentijd eindelijk mijn vlucht naar Melbourne geboekt, ik vlieg op 2 april om 9:35 en ik kom aan om 14:00. Om 16:15 uur kwamen we aan in Noosa, morgen begint ons avontuur door de everglades. Drie dagen en twee nachten surveivelen. Als ik het overleef, dan volgt het verslag over deze ervaring volgende week!

Liefs en knuffels vanuit Australie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 3871

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 23 Mei 2014

Down under

Landen bezocht: