Rainbow Beach - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Wendy Schelvis - WaarBenJij.nu Rainbow Beach - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Wendy Schelvis - WaarBenJij.nu

Rainbow Beach - Cairns

Blijf op de hoogte en volg Wendy

30 Maart 2014 | Australië, Cairns

Mijn laatste blog over de laatste bestemmingen van mijn oostkustreis. Momenteel ben ik op mijn laatste bestemming in Cairns. Bij mijn vorige blog was ik geeindigd in Rainbow Beach, dus daar gaan we nu verder. Vanuit Rainbow Beach vertrokken we met de bus naar Airlie Beach, dit was een nachtreis met de bus van 15 uur. Bij aankomst moesten we helaas vanaf de bushalte naar ons hostel lopen, dit was een 15 minuten wandeling. Het was erg warm en met al mijn bagage was het niet echt fijn. Bij aankomst in het hostel konden we nog niet inchecken, want de check in was vanaf 13:30 en bij aankomst was het pas 9:30 uur. We konden onze bagage opslaan in het hostel. Daarna ben ik naar het reisbureau gegaan om in te checken voor mijn whitsundays boottrip. Verder wat gewinkeld en aan de Airlie Lagoon gezeten. Een heel mooi openlucht zwembad aan de zee. Daarna ingecheckt en gelunched. Om 16:00 uur was er een gratis bbq. We waren nog met de groep van frasier island, dus dat was gezellig. 's Avonds met de groep nog wat gedronken in een barretje, maar om 11:30 uur vond ik het mooi geweest en ging ik naar bed. De volgende dag was onze whitsundays trip. Om 12:00 uur vertrok de boot. Bij aankomst was er pizza! Het weer was al niet al te best die dag en de rest van de drie dagen op de boot was er veel regen. Dat was erg jammer, want alles had nog net iets mooier en leuker geweest met een zonnetje. De eerste middag arriveerde we op onze eerste snorkeling plaats. Regen of niet, toch maar het water in. Na het snorkelen was er steeds koffie of thee met een koekje om op te warmen. Om 18:00 uur was er een snack en om 20:00 uur hadden we ons avondeten. Het eten aan boord was erg veel en luxe. Ook ons bed was erg luxe, een groot tweepersoonsbed. Tussen de snack en het dinner in deden we kaartspelletjes. Na het dinner was er cake toe en keken we naar de eerste foto's die die dag gemaakt waren. De volgende dag gingen we naar whitehaven beach. Het was nog steeds regenachtig, dus gingen we in wetsuits heen. Whithaven beach was erg nat, maar nog steeds erg mooi! We liepen naar een uitkijkpunt waar we een geweldig uitzicht hadden over het hele gebied. 's Middags na de lunch twee nieuwe snorkelings plaatsen. De eerste overgeslagen, te veel regen. De tweede maar wel gegaan anders is het ooo zo zonde van het geld en de trip. Het was erg koud! Snel weer terug voor een kop warme thee. Om 18:00 uur nacho's als snack en daarna weer wen uitgebreid dinner. Na het dinner alles foto's van die dag. Vooral op whitehaven beach had de leiding veel grappige foto's gemaakt. De volgende dag begon iets beter. Tijdens onze ochtendsnorkel om 7:30 uur was het droog. Maar tijdens de tocht terug naar de haven weer regen. Het schijnt dat we dit weer hebben omdat we in de staart zitten van een cycloon die ontstaan is op zee ten oosten van Australie. Bii aankomst in het hostel voelde ik me helemaal niet lekker, keelpijn en hoofdpijn. Ibuprofen genomen en wat geslapen, daarna wat gegeten en 's avonds om 20:30 uur naar bed. Volgende dag was iets beter. Weer terug gelopen naar de bushalte en op naar Magnetic Island. We gingen met de bus naar Townsville (±4 uurtjes), helaas was de bus een uur vertraagd dus moesten we een uur wachten op het busstation. Met de boot naar het eiland. Het weer was, bewolkt, benauwd en erg warm. De bus bracht ons naar ons hostel, Base hostel. Ingecheckt, opgefrist en avondgegeten. 's avonds, gebiljart en kaartspelletjes gespeeld erg gezellig. De volgende ochtend gewekt door de regen en de nood voor de wc. Met een poncho en een slaperig hoofd door de plassen naar de wc. De ochtend bleef het regenen. We hadden een auto geregeld naar koala sanctuary. €21 Entree en €15 Voor een foto met een koala. We hadden een gids die ons rondleidde. We mochten alle dieren vasthouden, slangen, baby krokodil, schildpad enz.. Was een leuk middagje en .... de zon brak door!! s' Avonds hadden we gratis avondeten, beef burrito, erg lekker! Daarna was er live muziek. De volgende dag weer terug met de bus en de boot, voor de bus naar Cairns. Helaas was de bus weer vertraagd 2 en een half uur!! Bagage achtergelaten im de bushalte en townsville ingegaan. We vonden een outletwinkel waar we wel een paar uurtjes konden verblijven. Eindelijk kwam daarna de bus en 5 en een half uur later waren we in Cairns. Weer een hostel zonder pick up, dus we moesten weer lopen voor 15 minuten. Om 22:00 uur kwamen we eindelijk aan in ons hostel. Moe en blij dat ik eindelijk naar bed kon. Cairns is een beetje saai, niet veel te doen. Overmorgen hebben we onze laatste trip naar de great barrier reef. Met de boot naar het eiland en onderweg snorkelen en duiken. Hopelijk werkt het weer een beetje mee en dan woensdag om 9:30 uur vlieg ik eindelijk naar Melbourne!! Heel veel zin in!

Liefs en tot de volgende blog!