Noosa - Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Wendy Schelvis - WaarBenJij.nu Noosa - Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Wendy Schelvis - WaarBenJij.nu

Noosa - Rainbow Beach

Blijf op de hoogte en volg Wendy

22 Maart 2014 | Australië, Rainbow Beach

Zo ik heb de everglades surveivel overleeft! Dus nu weer even een update tot nu toe. De everglades viel helaas een beetje tegen. De eerste dag werden we om 7:30 uur s ochtends opgehaald bij ons hostel. We kwamen aan bij de boot en hier moesten we onze bagage in een barrel stoppen en ons eten in een koelbox, de rest van onze bagage lieten we achter in de bagageruimte. Met een tourboot naar onze kano's, daar onze kano's inladen met de barrels, de ijsbox en onze kookspullen. Daarna moesten we kanoen naar onze camping. Het was erg warm en het kanoen ging niet vanzelf. 2 uur later kwamen we aan bij onze camping. Er was helemaal niks, alleen toiletten. We zetten onze tent op en aten ons zelf meegebrache eten. Het enige wat we meegebracht hadden was noodles en brood. We dachten dat we de hele dag zouden kanoen en wandelen en dat het beter was om zo min mogelijk mee te nemen, maar zo was het dus helemaal niet. Van 13:00 uur s middags hadden we eigenlijk niks meer te doen. Niemand had kaarten mee of andere spelletjes, dus we hebben wat rondgelopen, maar veel paden waren afgesloten in verbrand met brand gevaar. Zelf een hengel in elkaar geflanst met de groep en voor de grap geprobeerd te vissen, helaas geen succes, geen avondeten. Dus maar weer noodles gegeten. Na het eten werd het al snel donker, niemand had kaarsen mee dus al snel naar bed. De nacht was waardeloos, de grond was hard en het was erg koud. Erg blij dat de zon opkwam en ik m'n tent kon verlaten. De hele dag gekanoed, 6 km heen en 6 km terug. Onderweg wat stops gemaakt om wat te eten of foto's te maken. De avond en de nacht verliepen hetzelfde als de dag ervoor. De volgende dag optijd opgestaan, alles ingepakt en weer terug gekanoed naar de boot en terug gevaren. Daarna snel onze bus geboekt voor diezelfde dag. Helaas moesten we 5 uur in Noosa verblijven voordat de bus ging naar rainbow beach. We hadden nog geen hostel geboekt voor die nacht dus snel naar het reisbureau gegaan en zij konden ons gelukkig helpen. Daar tot 15:00 uur verbleven en tussentijds boodschappen gedaan, omdat we hoorden dat het in rainbow beach erg klein is en de supermarkt erg duur. Om 19:00 uur s avonds kwamen we aan in rainbow beach. De eerste drie dagen niet veel bijzonders gedaan, aan het zwembad gezeten bij het hostel. Een avond een wandeling gemaakt, gesandboard, geleerd hoe we een boomerang moesten gooien en naar de zonsondergang gekeken. Daarna was het tijd voor onze frasier island trip. Een groep van 32 mensen en 4 4x4 autos. We reden naar de pont en vanaf daar reden we drie dagen over het eiland. De eerste dag gingen we naar lake mckenzie en naar de unwanted ship. Ik reed vanaf lunch naar Lake mcKenzie. In het begin was het wel een beetje eng en wennen, maar het ging steeds beter. Ik reed door de jungle, het was best lastig. Er waren een hoop hobbels en los zand. Je moest voorkomen dat je vast kwam te zitten met de auto. Ik deed goed werk werd me gezegd. Gelulkig! Bij lake mckenzie verbleven we anderhalf uur, tijd om te zwemmen, zonnen en foto's te maken. s Middags gingen we naar de camping, het was stukken beter dan de camping van de everglades, er waren douches! Jeej! s Avonds werd er gefeest en de volgende dag moesten we om 8:00 uur op. De tweede dag zijn we naar Eli Creek geweest, het schoonst stromende water op frasier island, we konden hier ons flesje vullen. Daarna ging we naar de champagne pools. Het zijn een soort van ronden baden, die worden gevuld door de zee en doordat de golven over de rotsen slaan zorgt dit voor een schuimend effect, net als bij champagne. Daarna zijn we Indian Creek opgelopen, een rots beklimming. Op de top had je een prachtig uitzicht over de zee. s avonds wouden we naar de maanopkomst kijken, maar we zaten er voor een uur en geen maanopkomst gezien. Helaas! Daarna avondgegeten en weer wat gefeest. De volgende dag moesten we om 7:00 uur opstaan en alles inpakken voor vertrek. Voor de lunch nog een wandeling gemaakt van 45 min, veel te warm, maar lake Wallaby was prachtig, dus het waard en het was goed voor de beweging. Na de lunch terug met de pont en terug naar ons hostel in rainbow beach. Bij aankomst opnieuw ingecheckt en optijd naar bed. Vandaag om 10:00 uur uitgecheckt en de hele dag aan het zwembad gezeten, wachtend op de bus, deze vertrekt om 19:00 uur en zal ons naar de volgende bestemming brengen, Airlie Beach. Zo dat was het wel weer eventjes voor nu. De tijd gaat erg snel, de reis duurt nog maar 11 dagen en dan ga ik naar Melbourne. Nog even genieten! Voordat ik naar Melbourne vertrek zal ik nog even een update geven over mijn ervaringen de laatste dagen van mijn oostkust reis!

Hoop dat jullie me niet te veel missen!

Heel veel liefs en tot de volgende blog!